Tabung nuffnang sayer :

Thursday 22 September 2016

Main masak-masak pulak daaa..

Betullah apa orang kata. Everyday u can see surprised from your baby. Hahaha ada 1 hari ni lepas balik keje tu selalunya aku rehat-rehat kat sofa sambil tengok tv. Selalu smpai rumah dalam jam 6 petang mcm tu. Keluar opis kol 5 smpainye kol 6. Hoi penat Ok. Baby selalu sampai rumah dia main jek mainan dia. Tak kacau aku. Tapi dalam kol 6.45 tu aku dah start nak mandikan dia. So aku dah settled bagi dia makan nestum, mandikan and siap semua dah pakaikan baju. Selalu lepas tu biarkan dia main la apa patut mcm mainan dia ke.  selalunya dia akan ralik so aku akan mandila time tu. Memang dia jarang kacau kalau aku nak mandikan ke apa ke. En suami tak akan smpai lagi masa ni. sO tak akan nak mandi lewat kan?? 

Jadinye lepas keluar dari bilik air tu aku tengok dia masih ralik bermain tanpa toleh sikit pun. Aku keluar toilet singgah tengok dia pun, dia buat bodoh. Ehh main apa tuh?? AKu pun cecepat pakai baju laa da dia pun tak menangis tak apa kan?? Peluang baikkkkkkkkkk punya untuk mak mak nak bersiap untuk diri sendiri sementara baby tak menangis lagi kan??? Then lepas tu aku keluar la dari bilik tengok dekat-dekat. Rupa-rupanya dok main masak-masak ????? Hahahahahah Genap umo 11 bulan dah dia weii.. Pandai pulak main masak-masak selain teddy bear dia kendong sana sini la jawabnyaaa. 

kesian dia. Haha amik jek mana-mana bekas and sudu untuk main. Hihihihi.... Lama jugak dia main masak-masak ni. Ada dalam 1jam lbih gak. Okey ibu suka sebab baby tak menangis.

Then keesokkan tu perkasa berlaku bila balik kerja dia awal-awal cari barang untuk main masak-masak. Kebetulan ada cawan dia tak pakai lagi dengan sudu. Haa sO dia main la smpai tak mau mandi. Paksa jugak mandi. Pakai baju baru legaa ibu. Kesian pulak main mainan cmni. Ibu decide nak carik mainan masak-masak. 



Ni nampak beg aku, dia sebuk nak bawak ala-ala pempuan bawak sangkut bahu. Hai laaa anak! 


Sebab ibu concern anak ibu nak main masak-masak, so weekend tu we all usaha cari mainan murah-murah. Tak mo ajar mainan mahal-mahal. Hahaha sO ke GM Klang jek kitaaa. Situ memang macam-macam ada. Kebetulan ayahnya nak carik kasut. Sebab dia da pandai jalan kan?? Hihi so kesian pulak tak ada kasut nak berjalan. KAsut yang sedia ada tu kecik. xboleh untuk bawak jalan-jalan. 

Hihihi nama macam baby laaa. Zara
taraa da beli kasut. kasut ni nampak selesa nak berjalan. Haaaa bila berjalan bunyi nyet nyet nyettt 



Nak berjalan. Lepas tu dah pandai mintak nak itu ini 

Akhirnya jumpa mainan masak-masak. Hihihi 
semangat baby main
Selain masak-masak baby suka bear bear. kelek mana pegi. Huhuhu .. nasibla anak gurl gurl..

girl girl sangatttt 

3 comments:

  1. Baru ler syiok main masak2 ni.
    Baby nak blaja masak :-)

    ReplyDelete
  2. alala comelnyeee dah pandai main masak masak hehe. salam singgah

    ReplyDelete
  3. begitula. tapi seronok pulak tengok dia busy mcm tu.

    ReplyDelete